Шановні батьки!

Аналіз причин травмування дітей показує, що переважна більшість нещасних випадків була спровокована недбалістю дорослих.

Враховуйте психологічні особливості дітей дошкільного віку: їхню цікавість, непосидючість, відсутність життєвого досвіду, діти погано сприймають заборони.

Тому необхідно обґрунтовувати " не можна '' в доступній для дитини формі.

Благодійним фондом «Допомога постраждалим внаслідок ДТП» створено й накопичено ряд відеоматеріалів, які рекомендовано до використання, як популяризацію безпечної поведінки дітей в транспорті й на дорогах. Соціальні відеоролики створені дітьми в рамках конкурсу «Безпечна країна».

Дізнатись більше, натискайте на зображення

/Files/images/безпечна.jpg

Пропонуємо ознайомитися з правилами поводження в разі виникнення надзвичайної ситуації

ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ЗНАХІДКИ

Бойові дії на сході України, небезпека диверсій та терористичних актів, робить питання поводження із боєприпасами невідомими, вибухонебезпечними речовинами, залишеними без догляду предметами досить актуальним.

Виходячи з цього фахівці цивільного захисту рекомендують керівникам підприємств, установ та організацій, вчителям і батькам обов’язково проводити з населенням, і особливо учнями та дітьми бесіди щодо поводження з невідомими предметами і механізмами.

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, будь якого вигляду та форми, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати.

Особливо треба бути уважними на залізничних станціях, звалищах, містах зберігання металобрухту, поблизу військових частин та полігонів, у місцях масового перебування людей.

До вибухонебезпечних предметів відносяться:

•Боєприпаси– це військово-технічні вироби одноразового вживання,

призначені для поразки живої сили та техніки.

До боєприпасів відносяться:

– бойові ракети та їх фрагменти;

– авіаційні бомби;

– артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);

– інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);

– ручні гранати;

– стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, автоматів, гранатометів).

– освітлювальні, імітаційні, спеціальні ракети;

– вибухові пакети та петарди,освітлювальні, сигнальні ракети;

– димові гранати та шашки.

При знаходженні серійних мін, снарядів, гранат:

ЗАБОРОНЕНО:
  • Наближатися до предмету;
  • Пересувати його або брати в руки;
  • Розряджати, кидати, ударяти по ньому;
  • Розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
  • Приносити предмет до дому, у табір, школу.

Необхідно негайно повідомити міліцію про знахідку або зателефонувати на безкоштовні телефонні номери101 або 102!

Практично всі вибухові речовини отруйні, чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності!

Пам’ятайте!Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.

При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:
  1. Негайно повідомите чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту.
  2. Відмітьте підручними предметами його місцезнаходження.
  3. Не підходьте до предмету, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте до знахідки інших людей.
  4. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету.
  5. Дочекайтеся прибуття фахівців, вкажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.

Пам’ятайте! Одна з основних причин нещасних випадків з вибуховими пристроями – грубе порушення елементарних правил безпеки.

Дії під час артилерійського обстрілу житлових масивів

Артилерійський обстріл – один із найбільш небезпечних видів вогневого враження під час воєнних конфліктів, в результаті якого можлива велика кількість випадкових жертв серед населення.

ЯКЩО ОБСТРІЛ ЗАСТАВ ВАС НА ВУЛИЦІ

Якщо артилерійський обстріл застав вас на вулиці, негайно ляжте на землю (канаву, яму), щільно притулитися до якогось виступу: бордюру, клумби, забору або якоїсь бетонної конструкції та накрийте голову руками. Найчастіше причиною поранення є не пряме влучення снаряду, а результат попадання уламків та вплив вибухової хвилі. Снаряди та міни відриваються в верхньому шарі ґрунту, уламки після підриву летять на висоті 30-50 см. над поверхнею землі.

ЯКЩО ОБСТРІЛ ЗАСТАВ ВАС В БУДІВЛІ

Негайно зійдіть в підвал, у випадку якщо підвал, відсутній або зачинений зайдіть до сусідів на першому поверсі. Існує правило: чим нижче спустишся, тим безпечніше. Як правило снаряди попадають в верхні поверхи.

Якщо артилерійський обстріл застав вас у будинку зненацька і не лишилося часу зреагувати, швидко йдіть в кімнату віддалену напряму звідки ведеться обстріл. Лежачи або сидячи притуліться до несучої стіни, не стійте напроти. Найчастіше осколки потрапляють у приміщення через вікна. Якщо є можливість завчасно заклейте скло вікон скотчем або забарикадуйте шафами, це врятує вас від уламків скла. Якщо обстріли є постійними, необхідно завчасно забарикадувати вікна мішками з піском, важкими меблями, речами.

ЯКЩО ПІД ЧАС ОБСТРІЛУ ВИ ЗНАХОДИТИСЯ В ТРАНСПОРТІ

(маршрутному таксі, тролейбусі, трамваї)

1. Попросіть водія зупинити транспортний засіб.

2. Вийдіть з транспортного засобу та відбігти від дороги в напрямі від багатоповерхівок та промислових об’єктів та ляжте на земля та закрийте голову руками.

Якщо вибухи застали вас у дорозі на власному автомобілі – не розраховуйте, що на авто ви зможете швидко втекти від обстрілу. Зупиніться вийдіть з автомобіля та відбіжіть якомога далі від дороги.

Загальні вимоги до укриття.

Воно має бути заглибленим і разом із тим знаходитися подалі від споруд, які можуть обвалитися на вас зверху при прямому попаданні, або можуть спалахнути. Ідеальний захист дає траншея чі канава (подібна до окопу) глибиною 1-2 метри, на відкритому місці.

УКРИТИСЯ ПІД ЧАС АРТИЛЕРІЙСЬКОГО ОБСТРІЛУ МОЖНА

– у спеціально обладнаному бомбосховищі;

– у підземному переході;

– в будь-якій канаві, траншеї, ямі;

– в трубі водостоку під дорогою;

– вздовж високого бордюру чи підмурку паркану;

– у підвалі під капітальними будинками старої забудови;

– в оглядовій ямі гаражу, станції технічного обслуговування;

– в каналізаційних люках;

– в „воронках”, що лишилися від попередніх обстрілів.

НЕМОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ ДЛЯ УКРИТТЯ

– під’їзди будинків,

– місця під технікою (вантажівкою. автобусом);

– непідготовлені для укриття підвали;

– укриття розташовані ближче 30-50 метрів від багатоповерхових будівель;

– проходи поміж штабелями, контейнерами, будівельними матеріалами.

ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ АРТИЛЕРІЙСЬКОГО ОБСТРІЛУ

Зачекайте приблизно 10 хв. Обережно підніміться, уважно огляньте місцевість навколо себе, пересувайтесь не кваплячись та уважно оглядайте маршрут руху, ноги ставте на вільну від уламків поверхню. Не піднімайте з землі незнайомі вам предмети. Снаряди можуть бути касетними і місцевість в результаті застосування спеціальних боєприпасів може бути замінована. Бойові елементи касетних боєприпасів та снаряди які не підірвалися можуть вибухнути від найменшого дотику. Уважно слідкуйте за дітьми і підлітками, не дозволяйте їм торкатися до будь яких предметів.

ВИДИ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

Надзвичайна ситуація – це порушення нормальних умов життя та діяльності людей на окремій території чи об’єкті або на водному об’єкті, що призвело (може призвести) до виникнення великої кількості постраждалих, загрози життю та здоров’ю людей, їх загибелі, значних матеріальних втрат, а також до неможливості проживання населення на території чи об’єкті, ведення там господарської діяльності.

Види надзвичайних ситуаційрозрізняють за їхнім характером: техногенні, природні, соціальні та воєнні.

Надзвичайна ситуаціятехногенного характеру – це транспортної аварії (катастрофи), пожежі, вибуху, аварії з викиданням (загрозою викидання) небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин, раптового руйнування споруд; аварії в електроенергетичних системах, системах життєзабезпечення, системах телекомунікацій, на очисних спорудах, у системах нафтогазового промислового комплексу, гідродинамічних аварій тощо.

Надзвичайна ситуація природного характеру – це небезпечне геофізичне, геологічне, метеорологічне або гідрологічне явище, деградація ґрунтів чи надр, пожежею у природних екологічних системах, зміною стану повітряного басейну, інфекційною захворюваністю та отруєнням людей, інфекційним захворюванням свійських тварин, масовою загибеллю диких тварин, ураженням сільськогосподарських рослин хворобами та шкідниками тощо.

Надзвичайна ситуація соціального характеру– це протиправні дії терористичного та антиконституційного спрямування, або пов’язане зі зникненням (викраденням) зброї та небезпечних речовин, нещасними випадками з людьми тощо.

Надзвичайна ситуація воєнного характеру– виникає через застосування звичайної зброї або зброї масового ураження, під час якого виникають вторинні чинники ураження населення.

Рівень надзвичайної ситуації визначається від її обсягів, кількості постраждалих і загиблих, обсягів технічних і матеріальних ресурсів, необхідних для ліквідації її наслідків. Існують такі рівні надзвичайних ситуацій: державний, регіональний, місцевий, об’єктовий.

ДІЇ У РАЗІ ТЕРОРИСТИЧНОГО АКТУ

Законодавствовизначає тероризм як суспільно небезпечну діяльність, яка полягає у свідомому, цілеспрямованому застосуванні насильства шляхом захоплення заручників, підпалів, убивств, тортур, залякування населення та органів влади або вчинення інших посягань на життя чи здоров’я ні в чому не винних людей чи погрози вчинення злочинних дій, щоб досягнути злочинних цілей.

Державна служба України з надзвичайних ситуаційпропонує наступнийпорядок дій у разі терористичного акту

Основні заходи щодо запобігання можливого терористичного акту:
  • не торкайтеся у транспорті, житлових та громадських приміщеннях або на вулиці нічийних пакетів (сумок), не підпускайте до них інших. Повідомте про знахідку працівника поліції;
  • у присутності терористів не виказуйте своє невдоволення, утримайтеся від різких рухів, лементу й стогонів;
  • при погрозі застосування терористами зброї лягайте на живіт, захищаючи голову руками, якомога далі від вікон, засклених дверей, проходів, сходів;
  • використайте будь-яку можливість для порятунку;
  • якщо відбувся вибух – вживайте заходів щодо недопущення пожежі та паніки, надайте домедичну допомогу постраждалим;
  • намагайтеся запам’ятати прикмети підозрілих людей і повідомте їх прибулим співробітникам спецслужб.

ДІЇ У РАЗІ ЗАХОПЛЕННЯ БУДІВЛІ

УРекомендаціях щодо дій населення у разі загрози та виникнення вибуху, у тому числі тих, що виникли внаслідок терористичної діяльності, зазначаються дії, якщо ви опинились у будинку (приміщенні, території), захопленому терористами, але не були ними знайдені.

У такій ситуації необхідно:

  • зберігати спокій та намагатись уникнути контакту з терористами;
  • якомога тихіше повідомити правоохоронні органи про терористичну атаку, а також про своє місцеперебування;
  • не палити;
  • не наближатися до дверей та вікон;
  • чітко виконувати інструкції та команди правоохоронців;
  • сховати свої документи та візитні картки.

Пам’ятайте, що одразу після вашого повідомлення антитерористичними підрозділами буде вжито вичерпних заходів для збереження вашого життя та здоров’я.

ЕВАКУАЦІЯ З БУДІВЛІ

Евакуація з будівлі необхідна не лише під час пожежі, а й землетрусів, повеней та інших надзвичайних ситуацій, якщо будівля закладу освіти є небезпечною для людей, які там перебувають.

Правила пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системивизначають, що під час проведення евакуації та гасіння пожежі необхідно:

  • визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи та виходи до безпечної зони у найкоротший строк;
  • ліквідувати умови, які сприяють виникненню паніки. З цією метою працівникам закладів та установ не можна залишати дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі та до її ліквідації;
  • евакуацію людей слід починати з приміщення, у якому виникла пожежа, і суміжних із ним приміщень, яким загрожує небезпека поширення вогню і продуктів горіння. Дітей молодшого віку і хворих слід евакуювати в першу чергу;
  • у зимовий час на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових груп можуть заздалегідь одягтися або взяти теплий одяг із собою, а дітей молодшого віку слід виводити або виносити, загорнувши в ковдри або інші теплі речі;
  • ретельно перевірити всі приміщення, щоб унеможливити перебування у небезпечній зоні дітей;
  • виставляти пости безпеки на входах у будівлі, щоб унеможливити повернення дітей і працівників до будівлі, де виникла пожежа;
  • у разі гасіння слід намагатися у першу чергу забезпечити сприятливі умови для безпечної евакуації людей;
  • щоб запобігти поширенню вогню, диму, слід утримуватися від відчинення вікон і дверей, а також – від розбивання скла.

Правила евакуації для дітей:

  • Не говори – щоб чути вчителя
  • Не біжи – щоб не постраждати
  • Не штовхайся – щоб не постраждали інші
  • Не повертайся – щоб залишатися в безпеці

МАСОВІ СКУПЧЕННЯ ЛЮДЕЙ – УВАГА !

Натовп? В чому його небезпека для людини ? Як поводити себе у натовпі щоб не постраждати? Натовп – це особливий біологічний організм. Він діє за своїми законами і не завжди враховує інтереси окремих осіб, в тому числі і їх життя. Почуття страху, що охоплює групу людей, миттєво передається іншим і переростає в некерований процес — паніку. У людей різко підвищується емоційність сприйняття того, що діється навкруги, знижується відповідальність за свої вчинки. Людина не може розумно оцінити свою поведінку і обстановку, що склалася. В такій атмосфері досить тільки одному висловити, виявити бажання втекти з небезпечного району, як людська маса починає сліпо копіювати його дії. Тому люди найчастіше гинуть не від самої небезпеки, а від страху і паніки, що виникають у натовпі. Про це треба завжди пам’ятати і передбачати можливу небезпеку.

Правила поведінки у натовпі під час масових заходів

Щоб не загинути у натовпі, краще правило — не потрапляти в нього або обминути його. Якщо це не можливо, ні в якому разі не йти проти натовпу.

Пам’ятайте, що найнебезпечніше – бути затиснутим і затоптаним у натовпі!

Люди як завжди прориваються вперед, до виходу. Найбільша тиснява буває в дверях, перед сценою, біля арени і т.д.

Тому, входячи в будь яке приміщення, треба звертати увагу на запасні і аварійні виходи, знати, як до них добратися.

Не наближайтеся до вітрин, стін, скляних дверей, до яких тебе можуть притиснути. Якщо натовп захопив тебе – не чини йому опору. Глибоко вдихни, зігни руки в ліктях, підніми їх, щоб захистити грудну клітину. Не тримай руки в кишенях, не чіпляйся ні за що руками, – їх можуть зламати. Якщо є можливість, защепніть одяг. Високі підбори можуть коштувати вам життям, так само, як і розв’язаний шнурок. Якщо ви потрапили у натовп, зніміть прикраси, шарф, краватку, викиньте сумку, парасольку і т.д. Якщо у вас щось впало, ні в якому разі не намагайся підняти, – життя дорожче.

Головне завдання в натовпі – не впасти. Якщо тебе збили з ніг і ти впав на землю, спробуй звернутися клубком і захистити голову руками, прикриваючи потилицю. При будь-якій можливості треба спробувати встати на ноги.

З метою запобігання надзвичайним ситуаціям під час проведення масових заходів рекомендується створення з колег, друзів знайомих, з якими разом берете участь у масових заходах, так званих “груп порятунку”. Основне їхнє завдання – своєчасне і оперативнереагування на раптові запити присутніх і недопущення панічних настроїв.

ОБЕРЕЖНО – ТЕРОРИЗМ!

Терористичні акти, а саме, захоплення заручників в місцях масового скупчення людей (стадіони, школи, супермаркети. лікарні, транспортні засоби), захоплення об’єктів підвищеної небезпеки (АЕС, виробництва та склади хімічно небезпечних речовин, греблі гідроспоруд, склади боєприпасів або вибухових речовин, тощо) здійснюються з метою тиску на органи влади, суспільство, збройні сили з метою досягнення політичних, економічних або військових цілей. Загроза або власно фізична розправа із заручниками здійснюється лише крайніх випадках для посилення тиску.

Якщо ви опинились поблизу таких об’єктів на момент здійснення чи загрози терористичних актів, то правила безпеки аналогічні тим, які використовуються при відповідних виробничих аваріях та катастрофах.Головним при цьому є:відсутність паніки і збереження спокійної поведінки, якомога швидший вихід за межі небезпечної зони, надання першої медичної допомоги потерпілим, виклик правоохоронних служб.

Тероризм є особливо небезпечним злочином і передбачає покарання до найвищої міри – довічного позбавлення волі.

Але навіть покарання терористів не поверне вам життя та здоров’я. Тому, якщо вас захопили терористи, варто дотримуватися деякихправил:

  • намагайтесь бути спокійними, миролюбними, не піддавайте себе невиправданому ризику;
  • виконуйте вимоги терористів, запитуйте дозволу на будь-які дії, не створюючи конфліктних ситуацій;
  • не посилюйте агресивність злочинців непокорою, лайкою, опором, адже перевага сил не на вашому боці;
  • якщо злочинці перебувають в стані алкогольного або наркотичного сп’яніння, то намагайтесь обминути всілякі контакти з ними;
  • уникайте будь-яких дискусій, самі будьте уважними слухачами;
  • з першою ж нагодою намагайтесь повідомити про своє місце знаходження рідним чи в міліцію;
  • зберігайте свою гідність і нічого не просіть, намагайтесь з’їдати і пити все, що дають незважаючи на те, що дають їсти і пити;
  • якщо ви знаходитесь із злочинцями тривалий час, намагайтесь встановити з ними контакт і викликати в них гуманні почуття;
  • намагайтесь запам’ятати будь-яку інформацію про злочинців;
  • не дозволяйте собі падати духом, намагайтесь заспокоюватись;
  • уважно стежте за поведінкою злочинців і їх намірами, будьте готові рятуватись втечею, але якщо абсолютно впевнені в цьому;
  • намагайтесь віднайти найбільш безпечне місце в приміщенні, де вас утримують, у разі відсутності такого місця падайте на підлогу при будь-якому шумі або стрілянині;
  • при застосуванні спецпідрозділами сльозогінного газу дихайте через мокру тканину, швидко і часто кліпайте, викликаючи сльози;
  • під час штурму ні в якому разі не беріть зброї терористів, щоб ви не постраждали від штурмовиків, які не зможуть розрізнити, хто терорист, а хто заручник і стріляють по озброєних людях;

при звільненні виходьте якомога швидше, речі залишайте там, де вони лежать, беззастережно виконуйте команди групи захоплення.

Дії батьків під час та після закінчення артилерійського обстрілу житлових масивів

  1. ЯКЩО ОБСТРІЛ ЗАСТАВ ВАС НА ВУЛИЦІ. Якщо артилерійський обстріл застав вас на вулиці, негайно ляжте на землю (у канаву, яму), щільно притуліться до якогось виступу: бордюру, клумби, паркану або якоїсь бетонної конструкції та накрийте голову руками. Найчастіше причиною поранення є не пряме влучення снаряду, а результат попадання уламків та вплив вибухової хвилі. Снаряди та міни відриваються в верхньому шарі ґрунту, уламки після підриву летять на висоті 30-50 см. над поверхнею землі.
  1. ЯКЩО ОБСТРІЛ ЗАСТАВ ВАС В БУДІВЛІ. Негайно зійдіть в підвал, у випадку, якщо підвал відсутній або зачинений, зайдіть до сусідів на першому поверсі. Існує правило: чим нижче спустишся, тим безпечніше. Як правило снаряди попадають в верхні поверхи. Якщо артилерійський обстріл застав вас у будинку зненацька і не лишилося часу зреагувати, швидко йдіть в кімнату віддалену напряму, звідки ведеться обстріл. Лежачи або сидячи притуліться до несучої стіни, не стійте напроти. Найчастіше осколки потрапляють у приміщення через вікна. Якщо є можливість завчасно заклейте скло вікон скотчем або забарикадуйте шафами, це врятує вас від уламків скла. Якщо обстріли є постійними, необхідно завчасно забарикадувати вікна мішками з піском, важкими меблями, речами.
  1. ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ АРТИЛЕРІЙСЬКОГО ОБСТРІЛУ
  • Зачекайте приблизно 10 хв.
  • Зателефонуйте класному керівнику/вихователю або адміністрації школи вашої дитини. Дізнайтеся, коли та де можна забрати вашу дитину (заклад освіти повинен попередньо повідомити телефонні номери усіх осіб, які можуть знати, де у даний момент перебуває дитина).
  • У разі відсутності телефонного зв’язку підійдіть до школи та дізнайтеся, коли та де можна забрати вашу дитину.
  • Обов’язково поставте особистий підпис у списку учнів/вихованців про те, що ви взяли дитину під власну відповідальність.

Дії педагогів під час та після закінчення артилерійського обстрілу приміщення закладу освіти

  1. ЯКЩО ОБСТРІЛ ЗАСТАВ ВАС В ПРИМІЩЕННІ.

Негайно організуйте евакуацію дітей у підвальне приміщення у закладі освіти або у сусідньому приміщенні (у разі відсутності підвального приміщення, пристосованого до перебування людей). Якщо артилерійський обстріл застав вас у будинку зненацька і не лишилося часу зреагувати, швидко йдіть в приміщення, віддалене напряму, звідки ведеться обстріл. Лежачи або сидячи притуліться до несучої стіни, не стійте напроти. Найчастіше осколки потрапляють у приміщення через вікна. Якщо є можливість завчасно заклейте скло вікон скотчем або забарикадуйте шафами, це врятує вас від уламків скла. Якщо обстріли є постійними, необхідно завчасно забарикадувати вікна мішками з піском, важкими меблями, речами.

  1. ПРАВИЛА ЕВАКУАЦІЇ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ:
  • Евакуація здійснюється за відповідним звуковим сигналом, який, у разі потреби, активує адміністрація або особа, яка виявила надзвичайну ситуацію.
  • Учнів просять дотримуватися всіх вказівок педагогів та, у разі потреби, на прохання дорослих, допомогти іншим дітям евакуюватися. При прибутті до безпечної зони, не розходитися і залишатися разом із класом.
  • Нагадайте дітям про головну мету евакуації: їхня безпека та правила евакуації: не говори. Не біжи. Не штовхайся. Не повертайся.
  • Закрийте двері та вікна.
  • Візьміть з собою сумку для швидкої допомоги (за наявності).
  • Перевірте безпечність маршруту для евакуації.
  • Під час евакуації радять об’єднувати два класи, й під час переміщення один вчитель очолює колону, а інший завершує колону дітей двох класів.
  • Допоможіть дітям з інвалідністю та маленьким дітям.
  • Евакуація здійснюється до певного визначеного місця (місце для кожного класу визначається під час тренувальних навчань і не змінюється).
  • Після прибуття на визначене місце, перевірте наявність усіх дітей за списком.
  • Залишайтеся зі своїм класом і просіть учнів бути разом, бути усім класом разом, нікуди не розходитися.
  • Якщо небезпечні умови зникли, здійсніть зворотну евакуацію назад до класу/групи, дотримуючисьтих самихправил.
  1. ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ АРТИЛЕРІЙСЬКОГО ОБСТРІЛУ
  • Зачекайте приблизно 10 хв. чи вказівки адміністратора.
  • Зателефонуйте батькам/опікунам дитини. Повідомте інформацію, коли та де можна забрати дитину.
  • У разі відсутності телефонного зв’язку визначте місце зустрічі батьків та дітей та повідомте про нього будь-яким способом.
  • Обов’язково вимагайте від батьків поставити особистий підпис у списку учнів/вихованців про те, що батьки взяли дитину під власну відповідальність.
  • Залишайтеся на місці зустрічі до часу, поки усі діти будуть у безпеці.

«ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

ЯК ДІЗНАТИСЯ ПРО ПОВІТРЯНУ ТРИВОГУ!

З метою привернення уваги населення до сигналів оповіщення цивільного захисту вмикаються електричні сирени. Які дублюються протяжними гудками інших звукових пристроїв суб’єктів господарювання та транспортних засобів.

Лунає протягом 2-3 хвилин.

Після цього у мовному режимі через засоби масової інформації (вуличні гучномовці, радіо, телебачення тощо) до населення доводиться сигнал «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» та порядок дій за цим сигналом.

З моменту подачі сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» до початку нападу може минути лише кілька хвилин. Використайте цей час максимально ефективно.

ПІСЛЯ СИГНАЛУ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

Якщо ви вдома:

1. Ввімкніть приймач радіотрансляційної мережі, телевізор, радіоприймач, уважно прослухати інформацію.

2. Якщо є можливість попередьте сусідів та одиноких людей, що мешкають поруч.

3. Зачиніть вікна, вимкніть усі електричні та нагрівальні прилади.

4. Перекрийте квартирний газовий вентиль, загасіть печі, вимкніть світло.

5. Швидко одягніться та одягніть дітей.

Перевірте наявність пришитих із внутрішньої боку одягу у дітей дошкільного віку нашивок на яких зазначено: прізвище, ім’я, по-батькові, адреса, вік, номер домашнього телефону.

6. Візьміть:

– індивідуальні засоби захисту;

– завчасно підготовлений запас продуктів і води;

– особисті документи;

– кишеньковий ліхтар та найкоротшим шляхом прямувати до найближчої захисної споруди.

Якщо ви на роботі:

1. Виконайте заходи, передбачені на цей випадок Планом реагування на надзвичайні ситуації суб’єктами господарювання , Інструкція щодо дій персоналу суб’єкта господарювання у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій.

2. Дійте за вказівками керівництва суб’єкта господарювання.

3. Швидко, без паніки займіть місце у захисній споруді (сховищі, підвальному приміщенні).

4. Виконуйте вимоги старшого (коменданта).

Якщо ви в громадському місці:
  1. Вислухайте вказівки адміністрації.
  2. Дійте у відповідності з ними – ідіть у зазначені сховища або укриття.
Якщо ви в транспорті:

1. Попросіть водія зупинити транспортний засіб.

2. Вийдіть з транспортного засобу та рухайтесь в напрямі протилежному від багатоповерхівок та промислових об’єктів (парку, скверу, пустиря).

3. Швидко, без паніки займіть місце у захисній споруді (сховищі, підвальному приміщенні).

У разі відсутності в радіусі 500 м від будинку захисної споруди використовуйте для укриття підвальне приміщення під будинком. Не можна після сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» залишатися в будинках, особливо на верхніх поверхах. Внаслідок вибуху вони будуть руйнуватися від впливу ударної хвилі.

Шановні батьки, просимо звернути Вашу увагу на те,що під час зимового опалювального сезону, часу, коли здійснюється інтенсивне використання усіх можливих обігрівальних приладів, небезпека виникнення пожеж набирає загрозливих масштабів.

Основним причинами пожеж залишаються порушення правил експлуатації електрообігрівальних приладів та пічного опалення, перевантаження внутрішньої електромережі, необережне поводження з вогнем осіб в нетверезому стані.

Трагічні випадки частіше виникають там, де діти залишаються вдома одні, без нагляду дорослих: в закритих квартирах, будинках, де топляться печі або ввімкнені в електромережу електропобутові прилади. З настанням холодів виникають пожежі у підвалах багатоповерхових будинків, жертвами яких стають особи без певного місця проживання і діти. Небезпечні такі пожежі виділенням великої кількості диму, що проникає в під'їзди та квартири, загрожуючи життю його мешканців.

Не можна нехтувати правилами пожежної безпеки, думати, що зі мною цього не станеться, і мене пожежа не торкнеться. Тому, щоб уникнути трагедії, необхідно дотримуватися таких правил:

· не використовуйте саморобні електронагрівачі;

· не експлуатуйте печі, що мають тріщини;

· не використовуйте для обігріву приміщень газові плити;

· не варто сушити над запаленою газовою плитою ніякого одягу – він пересохне і спалахне;

· не залишайте без нагляду розпалені печі та включені електронагрівальні прилади;

· не слід палити груби і печі з незакритою топкою;

· не захаращуйте підвали сміттям, вхідні двері зачиняйте на надійні замки.

Знання елементарних правил пожежної безпеки допоможе уникнути загорання, а знання першочергових дій у разі пожежі – допоможе зберегти життя.

Пам’ятка щодо організації освітньо-виховної роботи в ДНЗ №22 «Ластівка» з ОБЖД

У проекті Закону України «Про дошкільну освіту» записано: «Дошкільний заклад освіти забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного, нешкідливого утримання дітей, раціонального харчування. Здоров’я, його охорона та зміцнення, безпека дітей повинні бути життєвою стратегією, пріорітетом у роботі дошкільних закладів». Звідси й випливають завдання для педагогічних працівників: дотримання правил безпеки життєдіяльності. Освітньо-виховна робота дошкільних закладів має бути спрямована:

  • на формування у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я;
  • формування уявлень про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо; ознайомлення дітей з їх природою, характерними ознаками, негативними наслідками;
  • виховання відчуття небезпеки щодо вогню, електричного стуму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко й правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації;
  • навчання обережного поводження з ліками та хімічними речовинами, побутовою хімією;
  • формування уявлень про небезпечні для життя людини отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати набуті знання у природному оточенні;
  • виховання у дітей уміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у незвичайних ситуаціях.

Що стосується суто дитячого травматизму, то причини його настільки різноманітні, що розроботи правила протидії їм складніше, ніж правила протидії інфекційним захворюванням. Тому цьому питанню належить приділяти увагу систематично, співпрацюючи з медиками та родинами, дітям належить дати не тільки певні знання та вміння, а й сформувати в них чіткі уявлення, що саме необхідно кожній людині для самозбереження, підготувати малих до чітких дій у небезпечних ситуаціях.

Організація виховання дітей стосовно захисту свого здоров’я це:

  • планування та проведення освітньо-виховної роботи з формування уявлень про можливі небезпеки прородного і техногенного характеру, відпрацювання поведінки, адекватної ситуації;
  • ознайомлення дошкільнят з причинами виникнення надзвичайних ситуацій під час бесід, занять, ігрових заходів, прогулянок; виховання гуманного ставлення до людей, які потрапили в біду;
  • забезбечення вікових груп тематичним віковим матеріалом, до виготовлення якого можна залучити батьків, старших школярів, звернутися по допомогу до спонсорів.

Перевага в освітньо-виховному процесі має надаватися цікавими бесідам, моделювання і аналізу певних ситуацій, дидактичним та сюжетно-рольовим іграм, що проводяться у повсякденному житті. Особливу увагу слід звернути на те, щоб максимально використовувалася наочність. Радимо проводити спеціальні Дні або Тижні безпеки, до участі яких слід обов’язково залучати медиків та батьків.

Робота з педагогічними працівниками дитячого навчального закладу з питань безпеки життєдіяльності дітей має бути комплексною та різноманітною. Перш ніж чомусь навчати малюків, педагоги повинні самі отримати чіткі знання та оволодіти навичками щодо зазначеного питання. А головне – донести до свідомості дітей розуміння про цінність, неповторність кожної людини, викликати в них бажання опікуватися власним здоров’ям, бути обачним та цінувати власну безпеку й життя. Але навчаючи, вихователь перш за все має здійснювати педагогічно-виховну роботу, керуючись наступними захисними принципами:

  1. Перебування дітей у полі зору дорослих та підтримання контакту з ними – запорука особистої безпеки кожного вихованця.
  2. Формування у дітей уявлень про існуючу в навколишньому середовищі небезпеку (зокрема, від незнайомців) – основний метод захисту дітей.
  3. Вироблення і доведення до автоматизму у дітей звички зачиняти двері – засіб особистого захисту вихованців і захисту їхнього житла від злодіїв.
  4. Виховання у дітей розсудливості та обережності при виборі місць для ігор – запобігання випадками дитячого травматизму.

Будь-яка цілеспрямована діяльність тільки тоді приносить плоди, коли вона систематизована, і ланцюжок набуття знань та навичок не переривається. Крім того, слід пам’ятати, що в процесі роботи у дітей можуть виникнуть безпідставні страхи, підвищитись рівень тривожності. Тож вихователеві необхідно постійно стежити за емоційно-психологічним станом дітей, своєчасно визначаючи та діагностуючи рівень світосприйняття дітьми, щоб не перейти тонку межу коли заняття з безпеки життєдіяльності завдають більше шкоди, ніж приносять користі.

Якнайбільше уваги вихователеві слід звертати на форми роботи, що спонукають вихованців самостійно шукати виходи з непростих ситуацій, приймати виважені, продумані рішення. Найкраще це вдається в процесі гри. Відповідальний та досвідчений педагог використовує свій авторитет та вплив на дитину майже не помітно, коригуючи її поведінку і в той же час не залякуючи її.

ПОРАДИ З ПИТАНЬ ОХОРОНИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ (для педагогів)

  1. Не дозволяти приводити та забирати дітей іншим особам, крім батьків.
  2. Знати на протязі дня (в будь-який час) кількість дітей.
  3. Спостерігати постійно за станом здоров’я дітей.
  4. Постійно вихователю знаходитись з дітьми.
  5. Тримати в полі зору всіх дітей.
  6. При будь-яких змінах стану здоров’я дітей (в’ялість, збудженість, висипи на шкірі, підвищення температури, блювота, рвота та ін.) повідомляти негайно лікаря, а в разі його відсутності – старшу медичну сестру ДНЗ.
  7. Знати і вміти надавати дитині першу долікарняну допомогу (штучне дихання, непрямий масаж серця і т.д.).
  8. Ретельно проводити ранковий фільтр (огляд зіву, шкіри, голови).
  9. Зберігати ріжучі, колючі предмети, миючі розчини в недоступному для дітей місці (клей, ножиці, голки, розчин вапна та ін.).
  10. Проводити з батьками бесіди, консультації з проблеми профілактики травматизму, профілактики кишково-шлункових та інфекційних захворювань.

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСОБИСТОЇ БЕЗПЕКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Шановні батьки!

Життя потребує від наших дітей вміння орієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку оточуючого середовища.
Щоб вберегти дитину від біди, треба пам'ятати та дотримуватись наступних правил:
– не залишати дітей дошкільного віку самих, навіть на короткий час;
– вчити дитину користуватися дверним вічком;
– не дозволяти відчиняти двері незнайомим людям, навіть одягненим у міліцейську форму;
– вчити користуватися телефоном для виклику служб 101, 102, 103, 104;
– забороняти підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними;
– забороняти бавитися ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами;
– не дозволяти користуватися ліфтом без супроводу дорослого родича;
– запобігати формуванню в дитині жорстокого ставлення до тварин;
– не дозволяти дражнити тварин;
– не дозволам вмикати електроприлади за відсутності дорослих;
– не дозволяти виходити на балкон, відчиняти вікна;
– не дозволяти визирати у відчинене вікно;
– вчити дітей звертатися по допомогу до відповідних органів;
– вивчити з дитиною домашню адресу або вкладати в кишені «особисту картку» з даними дитини.


Проявляйте витримку і навчайте дітей берегти своє життя та здоров'я!

Пам'ятка безпечної поведінки під час літніх канікул.

  1. Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для цього.
  2. Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти.
  3. Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.
  4. Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику глибину, здираючись якнайвище на дерева.
  5. Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.
  6. Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правил техніки пожежної безпеки.
  7. Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження дорослим.
  8. Під час відпочинку на узбережжі слід обов'язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.
  9. Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном.
  10. Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.

Правила безпеки на воді.

Варто пам'ятати, що основними умовами безпеки є:

  • правильний вибір і обладнання місць купання;
  • суворе дотримання правил поведінки під час купання і катання на плавзасобах на воді.

ПІД ЧАС КУПАННЯ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  • залазити на попереджувальні знаки, буї, бакени;
  • стрибати у воду з човнів, катерів, споруд, не призначених для цього;
  • пірнати з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів;
  • використовувати для плавання такі небезпечні засоби, як дошки, колоди, камери від автомобільних шин та інше знаряддя, не передбачене для плавання;
  • плавати на плавзасобах у місцях, відведених для купання;
  • вживати спиртні напої;
  • забруднювати воду і берег, прати білизну й одяг у місцях, відведених для купання;
  • підпливати близько до плавзасобів, які йдуть неподалік від місць купання;
  • допускати у воді грубі ігри, які пов'язані з обмеженням руху рук і ніг у воді;
  • подавати помилкові сигнали небезпеки, заходити глибше, ніж по пояс людям, які не вміють плавати.

НАДАННЯ НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПОСТРАЖДАЛИМ НА ВОДІ:

  1. покладіть постраждалого на спину, на тверду поверхню;
  2. однією рукою відкрийте йому рота, пальцями іншої руки, завернутими у салфетку або носову хустинку, видаліть з порожнини рота пісок, мул та інше;
  3. рукою, підкладеною під потилицю, максимально розігніть хребет в шийному відділі, за підборіддя висуньте вперед нижню щелепу, утримуючи її в такому положенні однією рукою, другою стисніть крила носу;
  4. наберіть повітря у свої легені, щільно охопіть відкритий рот пацієнта та зробіть пробне вдування повітря в його легені, водночас "краєм ока" контролюйте підіймання грудної клітки. Якщо щелепи постраждалого щільно стиснуті або є пошкодження щелепи, язика, губ, проведіть штучну вентиляцію не методом "рот в рот", а "рот в ніс", затискаючи при цьому не ніс, а рот. Кількість вдувань - 16-20 за хвилину;
  5. для зовнішнього масажу серця розташуйтесь збоку від хворого; основу долоні однієї кисті руки покладіть на передньо-нижню поверхню грудини, основу другої долоні в поперек першої, розігніть руки в ліктьових суглобах. Робіть ритмічні поштовхи всією масою тулуба, зміщуючи грудину в напрямку до хребта з частотою 80-100 рухів за хвилину;
  6. у випадку, коли рятувальник один, співвідношення кількості вдувань до натискувань на грудину 1:5, якщо рятувальників двоє - 2:15;
  7. через кожні 2 хвилини серцево-легеневу реанімацію необхідно на декілька секунд припинити для перевірки, чи не з'явився пульс на сонних артеріях. Масаж серця та штучну вентиляцію легень необхідно проводити до відновлення дихання, пульсу, звуження зіниць, покращення кольору шкіри.
Правила поведінки біля водоймищ
  1. Не загоряй надто довго — перегрієшся і отримаєш сонячний удар.
  2. Не купайся і не пірнай у воду після тривалого перебування на сонці, тобі може стати погано. Купатися краще вранці або ввечері, коли тепло, але не можна перегрітися.
  3. Ніколи не пірнай у незнайомих місцях! Тут може виявитися неглибоко, а інколи на дні лежать гнилі колоди, гостре каміння, об яке можна поранитися, та густі водорості, у яких легко заплутатися.
  4. Не грай у тих місцях, звідки легко впасти у воду.
  5. Не влаштовуй у воді ігор, пов'язаних із захватами.
  6. Не вирушай у плавання на самодільних плотах.
  7. Не ходи купатися на водоймища без супроводу дорослих.
  8. Не запливай на глибоке на надувних матрацах та кругах.
Кiлькiсть переглядiв: 2738

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.